ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI
I TALENTÓW
TEATR
Niezależnie od kierunku kształcenia w zajęciach teatralnych mogą brać udział wszyscy uczniowie. Próby zaczynają się na początku roku szkolnego i mają na celu pogłębienie zdolności i predyspozycji każdego ucznia pragnącego spróbować swoich sił w aktorstwie. Główny cel działania teatru to rozwijanie zdolności aktorskich, w szczególności emisji głosu, improwizacji, świadomości ciała i tańca.
Uczniowie, którzy połknęli bakcyla i poczuli aurę teatru, wystawiają sztuki z repertuaru literatury klasycznej, awangardowej oraz dotyczące problemów współczesnej młodzieży, a grając przed wymagającą publicznością: nauczycielami, rówieśnikami, często też przed artystami współpracującymi z teatrem szkolnym, muszą wykazać się nie tylko opanowaniem tekstu, lecz dykcją, ruchem scenicznym a nade wszystko oryginalnością kreowanych postaci.
STUDIO FILMOWE
W studiu są realizowane zajęcia dydaktyczne, wynikające z programu klas o kierunku medialnym i artystycznym.
Podczas zajęć uczniowie siedzą na specjalnych różnokolorowych sześcianach, co dodatkowo podkreśla artystyczny charakter tego miejsca. Dzięki takiemu rozwiązaniu są mobilni i w każdej chwili mogą spontanicznie zainscenizować jakąś sytuację. Kreatywność młodzieży, dzięki rejestracji obrazu, jest poddawana analizie oraz dyskusji. W studio wiedza jest przekazywana uczniom metodami aktywizującymi. Rozpoczęcie działalności studia pozwoliło odkryć młodzieży jej wrażliwość artystyczną, jak też kreatywność filmową.

EDUKACJA TEATRALNO - FILMOWA
Młodzież z klas o kierunku medialnym i zamiłowaniach artystycznych, a także pozostali uczniowie, którzy chcą realizować swoje pasje związane ze światem mediów, mają do dyspozycji bogaty i profesjonalny sprzęt: zestawy reporterskie, kamery, statywy, mikrofony, metrowy slayder, ekran, komputerowy zestaw montażowy, oświetlenie reporterskie, lampy studyjne, Green box 7,5x 3m.
Na filmie obok możecie zobaczyć jak wyglądają zajęcia teatralno – filmowe w naszym liceum.
PROJEKT "SCENA"
Opiekunowie projektu przyjęli szeroką formułę działania, nastawioną na rozwijanie kreatywności uczestników zajęć. To przekłada się na charakter zajęć – opartych na ćwiczeniach Augusto Boala, których celem jest między innymi tworzenie spektakli autorskich. Zajęcia często stawały się okazją do analizowania własnych doświadczeń i przekładania ich na ekspresję ciała. Oprócz czystego aspektu artystycznego wyłaniał się także aspekt psychologiczny prezentowanych ról. To czas zabawy i twórczej pracy w duchu autoprezentacji. To również czas okupiony trudem wielogodzinnych zajęć, prób dramy, choreografii, emisji głosu. Młodzież podczas takich zajęć uświadamia sobie, że sukces to nie tylko zdolności, ale przede wszystkim wyćwiczenie ich do perfekcji, a to mozolna praca.
DEBATY OKSFORDZKIE
Do uczestniczenia w turniejach debat oksfordzkich przygotowuje młodzież pani profesor Aneta Woźniak. Uczniowie uczą się w ten sposób logicznego myślenia, jasnego formułowania swojego stanowiska, refleksu w polemice, słuchania oponentów, sztuki przekonującego mówienia i występowania przed szerszą publicznością. Szkolna Drużyna Debatancka od lat uczestniczy w najważniejszych ogólnopolskich turniejach debat oksfordzkich, takich jak Warszawska Liga Debatancka, Turniej Debat Historycznych IPN i … zdobywa w nich nagrody i wyróżnienia.
WARSZTATY CHEMICZNO - BIOLOGICZNE
Klasy medyczne z rozszerzoną biologią uczestniczą w wykładach i warsztatach w Biocentrum Edukacji Naukowej, na Wydziale Biologii UW, SGGW i w Centrum Nauki Kopernik.
Od lutego 2024 r. nasze Liceum jest objęte patronatem Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach patronatu nad klasami biologiczno-chemicznymi Uczelnia zobowiązuje się do współpracy służącej rozwojowi edukacji biologicznej, w tym m.in. umożliwienia uczniom Liceum uczestnictwa w wybranych zajęciach, w szczególności laboratoryjnych, zaproszenia uczniów i nauczycieli do udziału w przedsięwzięciach realizowanych przez Uczelnię oraz przedstawienia uczniom oferty dydaktycznej Wydziału Biologii UW.
KONKURS PIOSENKI ANGLOJĘZYCZNEJ "JUST SING"
I. edycja Konkursu Piosenki Anglojęzycznej „Just sing” odbyła się w roku szkolnym 2019/2020. Konkurs organizuje co roku pani Magdalena Szymkowiak wraz z innymi nauczycielami języka angielskiego. W Jury zasiada również opiekun chóru szkolnego pani Sylwia Skowrońska. Uzdolnieni wokalnie uczniowie do konkursu wybierają jedną piosenkę w języku angielskim, która może prezentować cały wachlarz gatunków muzycznych: rock, pop, ballady, disco, a nawet jazz. Uczestnicy mogą śpiewać solo lub w duecie. Poziom interpretacji jest zawsze bardzo wysoki. Konkurs jest lubiany przez uczniów, ponieważ umożliwia im pokazanie swojego talentu i sprawdzenie się podczas występu przed szerszą publicznością.
CHÓR SZKOLNY
Klimat szkoły tworzy również chór w klasycznej formie, powołany w 2007 roku z inicjatywy Sylwii Skowrońskiej, nauczycielki historii i pasjonatki śpiewu. Chór bierze udział we wszystkich uroczystościach szkolnych, daje też okazjonalne występy poza szkołą. Muzyczne pasje uczniowie realizują na zajęciach, na których są wprowadzane również elementy teatralne, choreograficzne, więc nie tylko śpiewają, ale prezentują dramę odgrywając scenki z utworów literackich lub z codziennego życia swego pokolenia i miasta.
SZKOLNY PRZEGLĄD TALENTÓW
W naszej szkole organizowany jest przegląd talentów, w którym uczniowie mogą pochwalić się swoimi uzdolnieniami. Młodzież prezentuje swoje umiejętności wokalne, plastyczne, taneczne i muzyczne.
W bieżącym roku szkolnym pierwsze miejsce zajęła Klara Bulicz z klasy 3B, która dała pokaz gry na skrzypcach. Drugie miejsce zajęła Karolina Kupiec z klasy 3C, która opowiedziała nam oraz pokazała swoje kompozycje malarskie. Trzecie miejsce zajęła Magdalena Jońska z 3C, która zaprezentowała swoje umiejętności taneczne.