Przejdź do treści

STUDIO FILMOWE ZŁOTA 58

Studio telewizyjno – filmowe powstało w roku szkolnym 2014/2015.  Powierzchnia około 50 metrów kwadratowych została wyposażona w profesjonalny system oświetlenia sufitowego, a zamontowanie podarowanych szkole profesjonalnych paneli akustycznych umożliwiło uzyskanie idealnej akustyki, co w studiu nagraniowym jest niezwykle istotne.

W studiu są realizowane zajęcia dydaktyczne, wynikające z programu klas o profilach medialnych i artystycznych, na przykład: media w praktyce – wprowadzenie do zawodu dziennikarza,

edukacja filmowa i teatralna – odkrywająca zawody związane z produkcją sceniczną oraz filmową.

Ponadto odbywają się zajęcia z: podstaw przedsiębiorczości, prawa w praktyce, edukacji zdrowotnej. W studio nie ma ławek szkolnych oraz krzeseł, taka była koncepcja pomysłodawców projektu. Podczas zajęć uczniowie siedzą na specjalnych różnokolorowych sześcianach, co dodatkowo podkreśla artystyczny charakter tego miejsca. Dzięki takiemu rozwiązaniu są mobilni  i w każdej chwili mogą spontanicznie zainscenizować jakąś sytuację. 

Młodzież z klas o profilach: teatralno – filmowym i dziennikarskim realizująca różne projekty artystyczne, a także pozostali uczniowie, którzy chcą realizować swoje pasje związane ze światem mediów, mogą korzystać z bogatego i profesjonalnego sprzętu: zestawów reporterskich, kamer, statywów, mikrofonów, metrowego slaydera, kranu kamerowego, kilkuset metrów kabla wizyjnego, miksera wizyjnego, komputerowego zestawu montażowego, oświetlenia reporterskiego, lamp studyjnych, Green boxa 7,5x 3m.

W studiu są realizowane zajęcia dydaktyczne, wynikające z programu klas o profilach medialnych i artystycznych, na przykład: media w praktyce – wprowadzenie do zawodu dziennikarza, edukacja filmowa i teatralna – odkrywająca zawody związane z produkcją sceniczną oraz filmową.

Ponadto odbywają się zajęcia z: podstaw przedsiębiorczości, prawa w praktyce, edukacji zdrowotnej. W studio nie ma ławek szkolnych oraz krzeseł, taka była koncepcja pomysłodawców projektu. Podczas zajęć uczniowie siedzą na specjalnych różnokolorowych sześcianach, co dodatkowo podkreśla artystyczny charakter tego miejsca. Dzięki takiemu rozwiązaniu są mobilni  i w każdej chwili mogą spontanicznie zainscenizować jakąś sytuację. Kreatywność młodzieży, dzięki rejestracji obrazu, jest poddawana analizie oraz dyskusji. W studio wiedza jest przekazywana uczniom metodami aktywizującymi. Rozpoczęcie działalności studia pozwoliło odkryć młodzieży jej wrażliwość artystyczną jak też kreatywność filmową. 

Kreatywność młodzieży, dzięki rejestracji obrazu, jest poddawana analizie oraz dyskusji. W studio wiedza jest przekazywana uczniom metodami aktywizującymi.

Previous slide
Next slide

 Rozpoczęcie działalności studia pozwoliło odkryć młodzieży jej wrażliwość artystyczną jak też kreatywność filmowąWyposażenie studia szkolnego oraz niezwykłe projekty artystyczne realizowane przez uczniów otwierają im drogę do zaprezentowania swoich uzdolnień nie tylko na terenie szkoły, ale również w szerszej przestrzeni publicznej: krajowej i zagranicznej.

Studio Złota 58 to już nasza marka! Dzięki tak uzdolnionej młodzieży oraz corocznemu festiwalowi małych form filmowych jesteśmy rozpoznawalni na terenie stolicy oraz województwa.

Okazało się, że zajęcia odbywające się w studio stały się inspiracją dla młodzieży, aby kształcić się dalej w kierunku filmowym lub na podobnych kierunkach. W ciągu pierwszych pięciu lat działalności studia filmowego kilkanaście osób zdecydowało się kontynuować naukę na kierunkach związanych z produkcją filmową.

Studio Złota 58 to nie tylko zajęcia z edukacji teatralno – filmowej. Sprzęt oraz niekonwencjonalne wyposażenie są inspiracja do prowadzenia zajęć z innych przedmiotów z wykorzystaniem szerokiej gamy metod aktywizujących oraz indywidualizujących. Dzięki temu młodzież chętniej i aktywniej uczestniczy w lekcjach oraz wielu przedsięwzięciach, na przykład przygotowując oprawę filmową do szkolnych uroczystości, promocji szkoły podczas dnia otwartego dla kandydatów, na targach edukacyjnych czy realizacji reportaży z życia społeczności szkolnej lub miasta.

Inspiracją są przede wszystkim aktualna sytuacja społeczna, a czasami pozornie błahe sprawy, które otwierają różne poziomy dyskusji poprzez obraz filmowy, debatę etc.

GREEN BOX

Największym zainteresowaniem cieszy się ściana Green Box. Zielone tło pozwala uczniom przenosić się w miejsca niedostępne, a to uruchamia wyobraźnię. Możliwość łączenia i przenikania się najdziwniejszych teł pozwala wyczarowywać najprzeróżniejsze scenografie zarówno studyjne jak i fabularne. To doskonała zabawa, każdy uczestnik zajęć może realizować swoje pomysły! I to jest magia obrazu filmowego!

RADIO KUROŃ

W naszej szkole pracują ambitni ludzie, niespokojni i niepokorni artystycznie, nieustale głodni sukcesów, dlatego w 2017 roku powstało studio radiowe, którego zamysł narodził się w chwili powołania klasy o profilu dziennikarskim.

Po wielu latach reaktywowano studio radiowe. Mieści się ono na trzecim piętrze i jest profesjonalnie wyposażone. Tak zwana „dziupla spikerska” pozwala na nagrania komunikatów oraz krótkich audycji, które raz-dwa razy w tygodniu są emitowane w ciągu trzech pierwszych minut lekcji. System głośników obejmujących oprócz sal lekcyjnych również korytarze umożliwia młodzieżowej redakcji prezentowanie na przerwach przygotowanej przez siebie muzyki oraz aktualności z życia szkoły. Kolegium redakcyjne radia szkolnego opracowuje program audycji na konkretne miesiące uwzględniając treści tematyczne oraz rozrywkowe.

NAGRYWANIE AUDYCJI

Klasy o profilu dziennikarskim uczyły się od mistrzów w Polskim Radiu i TVP podpatrując „kuchnię” radiową i telewizyjną podczas spotkań w redakcji i uczestnicząc w warsztatach: obsługi konsoli dźwiękowej, nagrywaniu głosu, przygotowując materiał do nagrania etc. Powszechne wyobrażenie o pracy dziennikarza nie uwzględnia konieczności posiadania przez niego atutów, takich jak: dobra dykcja, wiedza ogólna, refleks, wyczucie czasu, błyskotliwość, przyjemna dla ucha barwa głosu a przede wszystkim poprawna polszczyzna.

Previous slide
Next slide